بازدید رئیس مجلس موسسان نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان از ولایات شمال کشور
مشعل مشعل

هیئت مجلس موسسان نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان تحت ریاست شیر محمد بزرگر رئیس مجلس موسسان از تاریخ 23- 29 برج سنبله سال روان غرض بازدید و رسیدگی به امور حزبی شوراهای ولایتی نهضت به ولایات جوزجان، بلخ و بغلان سفر نمود.

آقای بزگر در جلسه کادرها و فعالین نهضت شهر شبرغان شرکت نموده و پیرامون اوضاع سیاسی و نظامی کشور , اوضاع بین المللی ؛ ضرورت تاسیس نهضت بمثابه وارث بلا استحقاق تمام جنبشهای ازادیخواهانه و تحول طلب کشور توضیحات داده و مباحثه آزاد در مورد ابعاد مختلف فعالیت نهضت و وظایف مبرم اعضای نهضت در شرایط کنونی را مطرح نمود.

  در ین جلسه استاد حلیم و محمدحسن سپاهی اعضای هئیت اجرائیه و بدل بای کارگر عضو مجلس موسسان و شیرعلم مسئول شورای ولایتی نهضت در ولایت بلخ ، ایوب کارگر و عزیزالله کارگر از جمله سابقه داران جنبش کارگری در رابطه به مسایل تشکیلاتی، شرایط محیطی، مشکلاتی که در برابر کارگران در اوضاع فعلی قرار دارد مفصلاً بحث نموده و در زمینه بهبود کارهای نهضت و ارتقاء موثریت کاری کادرهای محلی تصامیم لازم اتخاذ نمودند.

  شیرمحمد بزرگر رئیس مجلس موسسان تاکید نمود تا تدابیر معین در جهات مختلف امور تشکیلاتی، مالی، امور فرهنگی، تامین روابط با احزاب و شخصیتهای مستقل سیاسی و اجتماعی کار گسترده و وسیع انجام یافته تمام امور برمبنای اصول مرامی و اساسنامه نهضت تنظیم گردد.

 در ین جلسه که تعدادی  اعضای نهضت از ولایت فاریاب نیز حضور داشتند فیصله شد تا بزودی شورای ولایتی نهضت در ولایت فاریاب تاسیس گردد .

  هئیت در شبرغان با تعدادی  از شخصیتهای جنبش دموکراتیک و سابقه داران و هواخواهان نهضت منجمله سید تیمور و رجب کارگر بطور انفرادی ملاقات نموده و آنان همبستگی خودرا با نهضت فراگیر اعلان نموده وعده همکاریهای ثمر بخش را نمودند .

 

  25 سنبله هئیت وارد شهر مزار شریف گردیده و در جلسه فعالین نهضت اشتراک نمودند .

   در اغاز شیرعلم رئیس شورای ولایتی نهضت در ولایت بلخ در مورد کارها و فعالیتهای تشکیلاتی و سیاسی نهضت، ایجاد واحدهای اولیه نهضت در محلات و موسسات معلومات ارائه نموده سفر هئیت را به ولایات شمال ستود .

    شیرمحمد بزرگر رئیس مجلس موسسان به سوالات مطرح شده پاسخ داده و معلومات مفصل پیرامون فعالیت های مجلس موسسان بعد ار تجلیل اولین سالگرد نهضت ارائه نموده  و وظایف اعضای نهضت را در امر توسعه شبکه سازمانی ، جلب وسیع اقشار مختلف اجتماعی اعم از زنان، جوانان، علما و روحانیون، وطن پرستان و روشنفکران معین نمود .

  در ین جلسه اوراق دهقان یکی از شخصیتهای پیش کسوت جنبش دهقانی و از جمله فعالان با سابقه سياسي نیز حضور داشت .

 همچنان در روز دوم جلسه شورای ولایتی مسایل مختلف از ساختار های تشکیلاتی و حزبی را مورد بحث قرار داده و تصمیم اتخاذ گردید تا رفقا در فضای وحدت و همبستگی کامل تدابیر در جهت گسترش و فعالیت سیاسی و اجتماعی اتخاذ و سیستم منظم گزارشدهی را ایجاد نمایند.

 

  27 سنبله :

هئیت مجلس موسسان نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان بریاست شیر محمد بزرگر رئیس مجلس موسسان نهضت با مقامات بلند پایه رهبری جنبش همبستگی ملی افغانستان استاد هدایت الله هدایت معاون و نطاق جنبش همبستگی و استاد نظر محمد و استاد محمد عثمان اعضای هئیت اجرائیه جنبش همبستگی ملی افغانستان که یک حرکت سیاسی دموکرات و ترقیخواه است ، مذاکرات مفید و سود مند انجام داده و هر دو طرف معتقد اند تا بدون اتحاد و یکپارچگی کلیه نیروهای وطن دوست ترقیخواه و طرفدار دموکراسی نمیتوان به تحقق آرمان ها و آرزوهای مردم افغانستان دست یافت، توافق بعمل آمد تا مذاکرات بیشتر روی ایجاد تفاهم بیشتر در جهت اتحاد و وحدت سازمانی و تشریک مبارزه در راه دموکراسی تداوم یابد.

 

28 سنبله: هیئت وارد شهر پلخمری شده با خانم نفس جهد مسئول زنان ولایت بغلا ن و صدیق کارگر رئیس و شیرمحمد فریادی معاون شورای ولایتی نهضت در ولایت بغلان راجع به وظایف مبرم اعضای نهضت، بهبود امور حزبی صحبت نمودند.

 

 

 


 

 

 

 


October 8th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها